ONTDEK DE BMW M2.

DI22_000077636.jpg
DI22_000077635.jpg
DI22_000077634.jpg
DI22_000077637.jpg
TOTAAL VERNIEUWD.

Extra brede wielkasten, een flinke voorbumper en een opvallende achterkant. Een dikke zescilinder onder de kap in combinatie met achterwielaandrijving. Heerlijk toch!

De nieuwe BMW M2 beschikt over een M TwinPower Turbo 3.0 zes-in-lijn benzinemotor met 460 pk, 550 Nm koppel en mag maximaal 7.200 tpm draaien. Standaard gekoppeld aan de M Steptronic automaat met acht versnellingen maar optioneel ook verkrijgbaar als handgeschakelde zesversnellingsbak. Met de automaat ga je in 4,1 seconden naar 100 km/u!

De nieuwe BMW M2 staat naar verwachting vanaf april 2023 in de showroom, maar is vanaf nu bij ons te bestellen. 

DI22_000096681.jpg

DI22_000077600.jpg

DI22_000077587.jpg

DI22_000077615.jpg

M2

TECHNISCHE DETAILS.

  • De 8-traps M Steptronic Sport transmissie met Drivelogic combineert sportiviteit en comfort. De bijzonder fijne overgangen tussen de versnellingen en de optionele extreem snelle schakelmanoeuvres zorgen voor een optimaal reactievermogen. Het hoge rijcomfort en het zuinige ontwerp zijn ideaal voor dagelijks gebruik. Vooral bij hoge snelheden verlaagt de achtste versnelling het motortoerental, waardoor zowel het brandstofverbruik als het motorgeluid afnemen. Sportief handmatig schakelen is mogelijk in de S-stand met behulp van de M versnellingskeuzeschakelaar of de schakelpaddles op het stuurwiel. In de handmatige S-stand schakelt de M Steptronic Sport transmissie niet automatisch op, zodat de motor maximale toerentallen bereikt wanneer dat nodig is. Zo wordt optimaal gebruik gemaakt van het motorvermogen, u kunt zelfs bij topsnelheden opschakelen. Ook is het mogelijk om meerdere versnellingen terug te schakelen. Via de Drivelogic-functie kan de bestuurder met één druk op de knop een van de drie schakelstanden kiezen: van efficiënt en comfortabel, naar sportief, naar circuitkarakteristiek met extra korte schakeltijden en een uiterst sportief rijgevoel.

  • Met de adaptieve M-vering met variabele schokdemperverstelling kunnen de eigenschappen van de vering individueel worden aangepast - van comfortabel tot bijzonder sportief met uitgesproken wendbaar rijgedrag. Met Driving Experience Control kunt u het elektronisch geregelde onderstel snel en eenvoudig aanpassen aan de wegomstandigheden en de rijsituatie.

  • Het geïntegreerde remsysteem remt de auto met grote precisie af. Dit systeem brengt de functies remactivering, rembekrachtiger en remregeling samen in een compacte module. De vereiste remdruk wordt uitzonderlijk snel en nauwkeurig geactiveerd met behulp van een elektrische actuator. Het geïntegreerde remsysteem is hier uitgevoerd in een M-specifieke versie die de bestuurder twee pedaalgevoelinstellingen biedt, zodat hij in het M Setup-menu kan kiezen tussen een meer comfortgerichte of een zeer directe uitvoering van de rempedaalinput.

  • Het Active M Differentieel verdeelt het aandrijfkoppel variabel over de twee achterwielen om de tractie en de rijstabiliteit te optimaliseren tijdens het dynamisch wisselen van rijstrook of het uitaccelereren van bochten, bij het nemen van bochten met hoge snelheden of op wegen met oneffenheden, waaronder sneeuw, grind en ijs. Het zorgt zelfs voor een nauwkeurig rijgedrag tijdens een hoge zijdelingse versnelling. De constante, soepele afstelling van het differentieelslot leidt tot een meer dynamische rijervaring met een betere voertuigbeheersing. De tractie wordt geoptimaliseerd met behulp van een elektronisch gestuurde voorziening die het verschil in toerental tussen de achterwielen vermindert. Het systeem, dat werd ontwikkeld voor de autosport, is via een elektronische regeleenheid optimaal verbonden met alle functies van de zijdelingse dynamiekregeling van het voertuig. Het zorgt proactief voor het perfecte gebruik van de blokkering, waarbij zelfs de kleinste verschillen in koppel tussen de achterwielen worden geneutraliseerd - zonder de neiging tot onderstuur. Afhankelijk van de M rijdynamiekinstellingen varieert het spectrum van op tractie gerichte tot maximale rijdynamiek en sportieve eigenschappen. Het Active M Differentieel zorgt voor optimale grip, grote baanvastheid en perfecte handling, en zet vrijwel alle aandrijfkracht van de motor om in acceleratie.

  • Circuitdag of spontane driftsessie - met M Drive Professional kunnen bestuurders van de nieuwe BMW M2 individuele interventiedrempels voor wielslipbeperking instellen. Het systeem is de perfecte metgezel voor ritten met die extra portie adrenaline. De M Drift Analyser helpt u op jacht naar de beste tijden en de perfecte drifthoek, terwijl de M TRACK modus en de tien stappen tellende M Traction Control zorgen voor rijplezier op maat.

BMW M2 MET M PERFORMANCE PARTS.

VAN HET CIRCUIT NAAR DE WEG.

Sportief tot in de details. Met BMW M Performance Parts geeft u uw nieuwe BMW het karakter dat bij u past. Bekijk alle onderdelen en accessoires die zowel het exterieur als het interieur van uw BMW nóg sportiever en dynamischer maken. Geef toe aan meer en meer rijplezier. Upgrade uw nieuwe BMW met M Performance Parts. Dichterbij autosport komt u niet. Geef uw BMW de ruige velgen die deze verdient. En geef toe aan carbon spiegelkappen, frontsplitters en achterspoilers!

Het gemiddelde brandstofverbruik van de BMW M2 varieert tussen de 10,2 en 7,8 l/100 km en de gemiddelde CO₂-emissie varieert tussen de 231 en 177 g/km. Data op basis van peildatum 01-11-2022.

Meer informatie over de voorgeschreven procedure voor het vaststellen van de brandstof- en stroomverbruikswaarden, alsmede van de CO₂-emissie, vindt u op de pagina met technische gegevens van het desbetreffende model, in de BMW Configurator op deze website of in de brochure. Of raadpleeg uw BMW dealer, hij is u graag van dienst.

*Deze website is met de grootst mogelijke zorgvuldigheid samengesteld. Aan deze pagina kunnen geen rechten worden ontleend. Typefouten onder voorbehoud. Getoonde afbeeldingen kunnen afwijken van de standaarduitvoering.